Remadays Warsaw 2023: prezentacja przemysłowych rozwiązań inkjetowych Agfa

Firma Agfa po raz kolejny znajdzie się wśród wystawców targów branży poligraficznej i reklamowej RemaDays Warsaw, których tegoroczna edycja odbędzie się na terenach wystawienniczych Ptak Warsaw Expo w dniach 1-3 lutego. Na stoisku nr F3.25a w hali F, w dużej mierze wykonanym z udziałem rozwiązań technologicznych Agfa, promowana będzie jej stale rozbudowywana oferta w obszarze przemysłowego druku inkjetowego. Targi RemaDays Warsaw będą też pierwszą lokalną imprezą branżową, w której firma weźmie udział jako właściciel marki Inca (jej przejęcie miało miejsce w 1. połowie 2022 roku). Na stoisku znajdą się też liczne próbki wydruków i przedmiotów zadrukowanych na maszynach z oferty Agfa, m.in. z serii Jeti Tauro, Inca Onset i Anapurna. Promowane będzie też sztandarowe oprogramowanie workflow, dedykowane cyfrowej produkcji wielkoformatowej – Asanti.

– Z niecierpliwością czekamy na tegoroczną edycję targów RemaDays Warsaw, które tradycyjnie już otwierają kalendarz dużych wydarzeń branżowych w naszym kraju – mówi Adriana Piotrowska, Sales Manager Inkjet w polskim oddziale Agfa. – Będzie to dla nas wyjątkowa impreza z kilku względów. Pojawimy się na niej po raz pierwszy od przejęcia przez Agfę firmy Inca Digital Printers, której rozwiązania do druku superwielkoformatowego zostały włączone do naszego portfolio w ubiegłym roku. Dzięki temu znacząco wzmocniła się nasza oferta w obszarze wysokowydajnej produkcji w wielkim i superwielkim formacie, m.in. dedykowana rynkowi opakowań. Maszyny ze sztandarowej serii Onset, z jakiej znana była Inca, znakomicie uzupełniły nasze natywne modele Jeti Tauro, dzięki czemu klient – rozważający inwestycję w druk wielkoformatowy – ma jeszcze więcej opcji do wyboru. Chętnie je przedstawimy podczas targowych spotkań.

Podobnie jak w latach ubiegłych, stoisko firmy Agfa zostanie w dużej mierze wykonane z materiałów, ścianek wystawowych, ekspozytorów i elementów dekoracyjnych, zadrukowanych w maszynach tego producenta, u jednego z jej polskich klientów.

– Targi, nie tylko RemaDays Warsaw, traktujemy jako świetną okazję do zaprezentowania szerokich możliwości naszych rozwiązań na własnym przykładzie – mówi Adriana Piotrowska. – Dzięki temu zwiedzający nie tylko słyszą o tym, co potrafią nasze maszyny, ale też mogą się o tym naocznie przekonać oglądając wysokiej jakości wydruki, zdobiące ściany naszego stoiska czy panele wystawiennicze. Do dyspozycji naszych gości będą też liczne próbki wydruków i przedmiotów wykonanych z zastosowaniem naszych rozwiązań technologicznych. Warto bowiem podkreślić, że poza aplikacjami Sign & Display, w coraz większym stopniu kierujemy naszą ofertę także na rynek opakowań, jak i w kontekście zastosowań przemysłowych. Tu, poza urządzeniami, na uwagę zasługują nasze atramenty, z których gros posiada proekologiczny certyfikat GreenGuard Gold.

Z myślą o gościach odwiedzających stoisko Agfa przygotowane zostaną specjalne prezentacje, podczas których będzie można zapoznać się z pracą poszczególnych rozwiązań sprzętowych z jej oferty.

– Dzięki temu goście targowi będą mogli przekonać się o jej wszechstronności, kompleksowości i elastyczności. Wśród prezentowanych maszyn, na które chcemy zwrócić największą uwagę, znajdą się m.in. wyróżniony kilkoma nagrodami Pinnacle (przyznawanymi przez  PRINTING United Alliance dla najlepszych rozwiązań w danym segmencie rynkowym) wysokonakładowy ploter hybrydowy Jeti Tauro H3300 UHS LED (oferowany od ub.r. także z opcją lakierowania), ploter Jeti Tauro H2500 LED (w którym istnieje możliwość zamiany koloru magenta na jasną czerń), ploter Inca Onset X3 HS (to efekt wspomnianego przejęcia marki Inca Digital Printers) czy ploter sublimacyjny „z roli na rolę Avinci” XC3200, również wyróżniony przez PRINTING United Alliance.

Wszystkie ww. urządzenia są sterowane dedykowanym produkcji wielkoformatowej systemem workflow – Asanti.

– To najważniejsze, ale nie jedyne rozwiązanie software’owe, stworzone przez naszą firmę z myślą o zastosowaniach Sign & Display oraz aplikacjach przemysłowych bazujących na technologii cyfrowej – mówi Adriana Piotrowska– System Asanti to swego rodzaju „hub”, automatyzujący i usprawniający proces produkcji wielkoformatowej. Można go zintegrować także z innymi modułami z naszej oferty np. WebApproval, który poprawia współpracę drukarni z klientem i przyspiesza akcept prac. Mamy nadzieję, że targi RemaDays Warsaw będą doskonałą okazją, by porozmawiać z naszymi gośćmi również na temat tej części naszego portfolio.

– Zapraszamy wszystkich wybierających się na targi RemaDays Warsaw do odwiedzenia naszego stoiska. Jesteśmy przekonani, że każda z firm już korzystająca z zalet cyfrowego druku wielkoformatowego bądź też rozważająca inwestycję w tego typu rozwiązanie, znajdzie coś dla siebie w naszej ofercie. Do zobaczenia w Nadarzynie – podsumowuje Adriana Piotrowska.

Źródło: Agfa NV

www.agfa-polska.pl

Więcej o druku i branży

Jeżeli na co dzień drukujemy bardzo dużo i tym samym potrzebne nam są wysokiej jakości wydruki, nie powinniśmy zapominać o tym, że decydując się na zakup swojego własnego urządzenia, nie będzie to dla nas zbyt opłacalne. Warto więc w tym przypadku wybrać renomowaną drukarnię cyfrową, gdzie tak naprawdę bardzo szybko będziemy mogli zrealizować wszystkie niezbędne projekty.

Przede wszystkim nie powinniśmy zapominać o tym, że bardzo ważne jest aby wybrana przez nas firma posiadała bardzo duże doświadczenie na rynku. Jest to istotne, ponieważ tylko dzięki temu będziemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli nam pomóc wykonać nawet najbardziej skomplikowane projekty. Jest to bardzo ważne, ponieważ często w wielu przypadkach może okazać się, że drukarnie cyfrowe nie podejmą się takiego rozwiązania. O czym jeszcze w tym przypadku pamiętać?

Oczywiście tutaj liczy się także wysoka jakość wydruku. W szczególności jeżeli nasze zlecenie dotyczy między innymi wizytówek lub też folderów reklamowych, które będą również kolejno przekazywane do naszych klientów, nie możemy oszczędzać właśnie na takich parametrach. To w dużej mierze wpływa na renomę naszej firmy, dlatego drukarnia cyfrowa, która będzie w stanie wydrukować nam wysokiej jakości projekty jest naprawdę potrzebna.

Warto pamiętać, że bardzo dużym błędem jest kierowanie się ceną podczas wyboru drukarni. Oczywiście jeżeli zależy nam na wspomnianej wcześniej jakości, nie zapłacimy za taką usługę mało. Coraz więcej osób wycofuje się z naprawdę pięknie wykonanych projektów na rzecz tańszych drukarni. Jeżeli ma to być nasza reklama, nie powinniśmy wybierać taniej firmy.

W obecnych czasach, reklama rozwija się w bardzo szybkim tempie. Nowe pomysły, dopracowane w każdym szczególe kampanie reklamowe, coraz bardziej urozmaicone plakaty – to rzeczywistość, za którą każdy chce nadążyć i do niej się dopasować. Dlatego też w przypadku tworzenia jakiejkolwiek reklamy, dobrze jest korzystać z profesjonalnych maszyn, które są gwarancją solidnego wykonania. W taki właśnie sprzęt wyposażona jest każda drukarnia cyfrowa, gdzie kolor i papier powinny być najwyższej jakości.

Na co zatem warto zwrócić uwagę, aby wybrać mądrze i skutecznie?

Jakość – uzyskanie dobrej jakości wydruku nie jest możliwe bez użycia najnowocześniejszych technologii. Dlatego wybierając drukarnię cyfrową, warto dowiedzieć się, jakiego rodzaju sprzęt jest tam używany oraz czy posiada różnego rodzaju atesty. Jest to pozornie mało ważna rzecz, ale może diametralnie zmienić jakość plakatu czy ulotki.

Ceny – jest to zapewne jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o poszukiwania wykonawców zlecenia. Jeśli w grę wchodzi drukarnia cyfrowa, taniej nie zawsze znaczy lepiej. Owszem, wydamy mniej pieniędzy a za pozostałe kupimy inne przydatne rzeczy, ale czy będziemy zadowoleni z efektu? Drukarnie wykorzystujące najnowsze technologie z reguły są droższe, ale w zamian oferują doskonałą jakość wydruku. Warto zatem zainwestować nieco wyższą kwotę, aby cieszyć się profesjonalną obsługą i satysfakcjonującymi efektami pracy.

Wygoda – chodzenie do drukarni nie zawsze jest miłym i przyjemnym obowiązkiem, zwłaszcza jeśli znajduje się ona na drugim końcu miasta. Wybierając zatem drukarnię cyfrową, warto rozejrzeć się nieco w internecie, gdyż tam znajduje się dużo ofert drukarni, gdzie wszystko załatwiane jest jedynie przy pomocy komputera. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tego typu miejsc, lub najzwyczajniej w świecie, nie lubią ruszać się z domu i wolą załatwić wszystko siedząc przy kuchennym stole.

Wybór odpowiedniej drukarni cyfrowej może okazać się kluczowym, jeśli chodzi o reklamę. Dlaczego? Tylko dobrej jakości i profesjonalnie wykonane materiały reklamowe są w stanie przyciągnąć uwagę współczesnego konsumenta. Jest to trudne, gdyż na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego odpowiednia drukarnia cyfrowa może okazać się jedynym kluczem do sukcesu.

Nowoczesne drukowanie cyfrowe pozwala obniżyć koszty i znacznie przyspieszyć czas realizacji, przy zachowaniu wyrazistości i wysokich parametrów. Wykorzystuje się tutaj dane zapisane w pamięci komputera (lub innego nośnika), które zwykle od razu przenoszone są na wybrane podłoże – papier zwykły lub samoprzylepny, folię przezroczystą czy kolorową.

Metoda ta daje możliwość realizowania zleceń praktycznie „od ręki” – już od jednej sztuki. Pozwala dokonywać drobnych modyfikacji w projektach (np. kolorów, rozkładu elementów, wielkości czcionek) w trakcie rozpoczętego już procesu. Tradycyjne techniki drukowania offsetowego nie umożliwiają wprowadzania dodatkowych danych i zmieniania informacji.

Obecnie stosuje się odmienne rodzaje druku cyfrowego, które różnią się zasadą działania, stosowanymi barwnikami oraz urządzeniami. Poszczególne opcje pozwalają uzyskać zbliżone efekty, które wyróżniają się dobrym odwzorowaniem kolorów oraz szybkim czasem realizacji.

Drukowanie elektrofotograficzne (laserowe) to metoda wywodząca się z kserografii. Warstwę fotoprzewodzącą naświetla się za pomocą promieni laserowych lub diod. Kolejnym krokiem jest wywoływanie oraz przenoszenie tonera na podłoże. Następnie odbitka jest utrwalana. Toner (proszek barwiący zmieszany z żelazem) trafia na papier lub folię w wyniku działania sił przyciągania elektrostatycznego, a następnie wiąże się z nim pod wpływem ciepła. Laserową technikę druku cyfrowego wykorzystują drukarki biurowe, popularne urządzenia wielofunkcyjne stosowane w domach i firmach oraz wysokonakładowe maszyny produkcyjne.

Jonografia to podobna zasada działania do metody elektrofotograficznej. Maszyny do druku cyfrowego do zmiany ładunku elektrostatycznego stosują tutaj strumień jonów.

Magnetografia pozwala tworzyć obraz z wykorzystaniem gęstej siatki obwodów elektrycznych. Rozmieszczone są one na cylindrze, aby móc wytworzyć pole magnetyczne. Proszek ferromagnetyczny odbije obraz w miejscach, gdzie pole to zadziała.

Termografia to technika gdzie wydruk powstaje z udziałem ciepła – wysoka temperatura działa na podłoże lub wykorzystywany środek barwiący. Bardzo popularna jest termografia pośrednia, która obejmuje techniki druku termotransferowego oraz termosublimacyjnego. Pozwalają one utrwalać substancje termoplastyczne na mokrym podłożu. Tego rodzaju druk cyfrowy sprawdzi się m.in. w reklamie, gdzie cenione są bardziej efektowne zdobienia wypukłe. Pięknie będzie prezentować się m.in. na firmowych wizytówkach, kopertach czy stylowych zaproszeniach.

Drukowanie cyfrowe natryskowe metoda w poligrafii określana jest także jako ink-jet. Maszyny do druku cyfrowego natryskowego posiadają specjalne głowice z dyszami oraz pompę ciśnieniową, która wyrzuca kropelki farby. W zależności od wybranego urządzenia może zostać wykorzystany tradycyjny toner lub farba woskowa (o gęstszej konsystencji). Komputer, za pomocą impulsów elektrycznych, steruje całym procesem wydruku.

Drukarnia może wykorzystywać technologię kropel pojedynczych lub ciągły strumień. Ink-jet pozwala uzyskać wysoką jakość przy zachowaniu cichej pracy. Kolory są tutaj bardzo wyraziste, a jednocześnie delikatne. Technika znajduje zastosowanie w wydrukach wielkoformatowych, przemysłowych, termosublimacyjnych oraz do znakowania obiektów trójwymiarowych.

Leave a Comment